KotiRyhmätKeskusteluLisääAjan henki
Etsi sivustolta
Tämä sivusto käyttää evästeitä palvelujen toimittamiseen, toiminnan parantamiseen, analytiikkaan ja (jos et ole kirjautunut sisään) mainostamiseen. Käyttämällä LibraryThingiä ilmaiset, että olet lukenut ja ymmärtänyt käyttöehdot ja yksityisyydensuojakäytännöt. Sivujen ja palveluiden käytön tulee olla näiden ehtojen ja käytäntöjen mukaista.

Tulokset Google Booksista

Pikkukuvaa napsauttamalla pääset Google Booksiin.

Ladataan...

Herzl - Eine europäische Geschichte: Graphic Novel

Tekijä: Alexander Pavlenko

JäseniäKirja-arvostelujaSuosituimmuussijaKeskimääräinen arvioKeskustelut
5-2,968,469--
Ce livre est le testament d'un Juif « sans terre », un gavroche des shtetls chassé de Russie par les pogroms, qui enquête dans les années vingt et trente du xx e siècle sur la vie de Theodor Herzl. Ilia Brodsky traverse l'Europe avec sa sœur aînée Olga, du camp de Brody à la frontière austro-hongroise, jusqu'à Vienne. Commis dans l'un des premiers studios photographiques de la ville impériale, Ilia y croise le jeune Herzl, un dandy qui commence à percer dans les milieux lettrés viennois. La rencontre est fugace, mais laisse une impression durable sur le jeune garçon. Ilia et Olga partent pour Londres, entraînés par le désir d'Olga d'aller « toujours plus à l'ouest ». Peu avant le début de la guerre, la jeune femme, amoureuse, quitte Londres pour New York, laissant son frère seul. Ilia survit comme il peut, vendeur à la criée, saute-ruisseau pour la presse socialiste… Il fréquente les milieux anarchistes de l'East End. Mais le souvenir de Herzl l'obsède. Pourquoi Herzl, enfant de l'assimilation, espoir prometteur du monde des lettres, a-t-il pris fait et cause pour des Ostjuden comme lui, fils de l'exil, sans patrie, souvent regardés avec mépris par les Juifs émancipés de l'Ouest ? À quoi ressemblait le « rêve » sioniste à l'aube du xx e siècle, dans les songes et les fictions du dandy viennois ? Comment les visions de Herzl furent-elles accueillies dans l'Europe de Freud, de Schnitzler, de Zweig ? Ilia cherche à percer le mystère de l'engagement du journaliste viennois, la raison profonde de son obsession pour la terre, pour l'État, pour le « pays à venir ». Écrivant la nuit, gérant le jour le petit studio photographique qu'il a créé dans le quartier de Whitechapel, il est détourné de son projet par l'annonce de la mort de sa sœur au milieu des années vingt. Son enquête sur Herzl se transforme alors en une lettre d'adieu, un véritable testament, écrit pour les temps à venir.… (lisätietoja)
Viimeisimmät tallentajatmoonloop55, Phillipe-bell42, Hernals, zvr
-
Ladataan...

Kirjaudu LibraryThingiin nähdäksesi, pidätkö tästä kirjasta vai et.

Ei tämänhetkisiä Keskustelu-viestiketjuja tästä kirjasta.

Ei arvosteluja
ei arvosteluja | lisää arvostelu
Sinun täytyy kirjautua sisään voidaksesi muokata Yhteistä tietoa
Katso lisäohjeita Common Knowledge -sivuilta (englanniksi).
Teoksen kanoninen nimi
Alkuteoksen nimi
Teoksen muut nimet
Alkuperäinen julkaisuvuosi
Henkilöt/hahmot
Tärkeät paikat
Tärkeät tapahtumat
Kirjaan liittyvät elokuvat
Epigrafi (motto tai mietelause kirjan alussa)
Omistuskirjoitus
Ensimmäiset sanat
Sitaatit
Viimeiset sanat
Erotteluhuomautus
Julkaisutoimittajat
Kirjan kehujat
Alkuteoksen kieli
Kanoninen DDC/MDS
Kanoninen LCC

Viittaukset tähän teokseen muissa lähteissä.

Englanninkielinen Wikipedia

-

Ce livre est le testament d'un Juif « sans terre », un gavroche des shtetls chassé de Russie par les pogroms, qui enquête dans les années vingt et trente du xx e siècle sur la vie de Theodor Herzl. Ilia Brodsky traverse l'Europe avec sa sœur aînée Olga, du camp de Brody à la frontière austro-hongroise, jusqu'à Vienne. Commis dans l'un des premiers studios photographiques de la ville impériale, Ilia y croise le jeune Herzl, un dandy qui commence à percer dans les milieux lettrés viennois. La rencontre est fugace, mais laisse une impression durable sur le jeune garçon. Ilia et Olga partent pour Londres, entraînés par le désir d'Olga d'aller « toujours plus à l'ouest ». Peu avant le début de la guerre, la jeune femme, amoureuse, quitte Londres pour New York, laissant son frère seul. Ilia survit comme il peut, vendeur à la criée, saute-ruisseau pour la presse socialiste… Il fréquente les milieux anarchistes de l'East End. Mais le souvenir de Herzl l'obsède. Pourquoi Herzl, enfant de l'assimilation, espoir prometteur du monde des lettres, a-t-il pris fait et cause pour des Ostjuden comme lui, fils de l'exil, sans patrie, souvent regardés avec mépris par les Juifs émancipés de l'Ouest ? À quoi ressemblait le « rêve » sioniste à l'aube du xx e siècle, dans les songes et les fictions du dandy viennois ? Comment les visions de Herzl furent-elles accueillies dans l'Europe de Freud, de Schnitzler, de Zweig ? Ilia cherche à percer le mystère de l'engagement du journaliste viennois, la raison profonde de son obsession pour la terre, pour l'État, pour le « pays à venir ». Écrivant la nuit, gérant le jour le petit studio photographique qu'il a créé dans le quartier de Whitechapel, il est détourné de son projet par l'annonce de la mort de sa sœur au milieu des années vingt. Son enquête sur Herzl se transforme alors en une lettre d'adieu, un véritable testament, écrit pour les temps à venir.

Kirjastojen kuvailuja ei löytynyt.

Kirjan kuvailu
Yhteenveto haiku-muodossa

Current Discussions

-

Suosituimmat kansikuvat

Pikalinkit

Lajityypit

Arvio (tähdet)

Keskiarvo: Ei arvioita.

Oletko sinä tämä henkilö?

Tule LibraryThing-kirjailijaksi.

 

Lisätietoja | Ota yhteyttä | LibraryThing.com | Yksityisyyden suoja / Käyttöehdot | Apua/FAQ | Blogi | Kauppa | APIs | TinyCat | Perintökirjastot | Varhaiset kirja-arvostelijat | Yleistieto | 204,458,699 kirjaa! | Yläpalkki: Aina näkyvissä