KotiRyhmätKeskusteluLisääAjan henki
Etsi sivustolta
Tämä sivusto käyttää evästeitä palvelujen toimittamiseen, toiminnan parantamiseen, analytiikkaan ja (jos et ole kirjautunut sisään) mainostamiseen. Käyttämällä LibraryThingiä ilmaiset, että olet lukenut ja ymmärtänyt käyttöehdot ja yksityisyydensuojakäytännöt. Sivujen ja palveluiden käytön tulee olla näiden ehtojen ja käytäntöjen mukaista.

Tulokset Google Booksista

Pikkukuvaa napsauttamalla pääset Google Booksiin.

Ladataan...

Combattre l'exclusion L'aide sociale en Australie, en Finlande, au Royaume-Uni et en Suède

Tekijä: Organisation for Economic Co-operation and Develop

JäseniäKirja-arvostelujaSuosituimmuussijaKeskimääräinen arvioKeskustelut
1-7,734,069--
Les institutions ayant pour mission d'aider les personnes démunies sont un élément caractéristique de la vie sociale depuis des siècles. Aujourd'hui, les institutions d'aide sociale ont pour objectif d'intégrer et d'encourager ces personnes afin d'éliminer exclusion et stigmatisation. La pauvreté peut fortement éprouver le tissu social. Pourtant, éviter la misère aux personnes sans ressource tout en réduisant l'exclusion et la marginalisation n'est pas chose facile. Comment l'aide sociale peut-elle concilier au mieux ces objectifs et réduire au minimum les effets dissuasifs sur la recherche d'emploi rémunéré ? Que peut-on faire pour promouvoir autonomie et responsabilité individuelle ? Cet ouvrage examine l'efficacité des politiques d'aide sociale dans quatre pays aux niveaux de revenus par habitant comparables : l'Australie, la Finlande, le Royaume-Uni et la Suède. Il compare ces systèmes -- très différents -- de protection sociale et jette un jour nouveau sur des questions telles que l'assurance et l'aide sociales, les systèmes de sécurité sociale nationaux et locaux, les mesures actives et passives. Les interactions souvent complexes qui sont en jeu font l'objet d'analyses, et des enseignements sont tirés des diverses expériences menées dans ces pays. Une attention particulière est accordée aux jeunes, aux chômeurs de longue durée, aux familles monoparentales, aux immigrants et aux demandeurs d'asile. Les conclusions par pays et par thème font une large place aux moyens de supprimer les obstacles à l'activité professionnelle et, en particulier, les effets dissuasifs sur la recherche d'emploi. Ce sont autant d'armes indispensables dans le combat contre l'exclusion.… (lisätietoja)
Viimeisimmät tallentajatLibraryImporter
-
Ladataan...

Kirjaudu LibraryThingiin nähdäksesi, pidätkö tästä kirjasta vai et.

Ei tämänhetkisiä Keskustelu-viestiketjuja tästä kirjasta.

Ei arvosteluja
ei arvosteluja | lisää arvostelu
Sinun täytyy kirjautua sisään voidaksesi muokata Yhteistä tietoa
Katso lisäohjeita Common Knowledge -sivuilta (englanniksi).
Teoksen kanoninen nimi
Alkuteoksen nimi
Teoksen muut nimet
Alkuperäinen julkaisuvuosi
Henkilöt/hahmot
Tärkeät paikat
Tiedot englanninkielisestä Yhteisestä tiedosta. Muokkaa kotoistaaksesi se omalle kielellesi.
Tärkeät tapahtumat
Kirjaan liittyvät elokuvat
Epigrafi (motto tai mietelause kirjan alussa)
Omistuskirjoitus
Ensimmäiset sanat
Sitaatit
Viimeiset sanat
Erotteluhuomautus
Julkaisutoimittajat
Kirjan kehujat
Alkuteoksen kieli
Kanoninen DDC/MDS
Kanoninen LCC

Viittaukset tähän teokseen muissa lähteissä.

Englanninkielinen Wikipedia

-

Les institutions ayant pour mission d'aider les personnes démunies sont un élément caractéristique de la vie sociale depuis des siècles. Aujourd'hui, les institutions d'aide sociale ont pour objectif d'intégrer et d'encourager ces personnes afin d'éliminer exclusion et stigmatisation. La pauvreté peut fortement éprouver le tissu social. Pourtant, éviter la misère aux personnes sans ressource tout en réduisant l'exclusion et la marginalisation n'est pas chose facile. Comment l'aide sociale peut-elle concilier au mieux ces objectifs et réduire au minimum les effets dissuasifs sur la recherche d'emploi rémunéré ? Que peut-on faire pour promouvoir autonomie et responsabilité individuelle ? Cet ouvrage examine l'efficacité des politiques d'aide sociale dans quatre pays aux niveaux de revenus par habitant comparables : l'Australie, la Finlande, le Royaume-Uni et la Suède. Il compare ces systèmes -- très différents -- de protection sociale et jette un jour nouveau sur des questions telles que l'assurance et l'aide sociales, les systèmes de sécurité sociale nationaux et locaux, les mesures actives et passives. Les interactions souvent complexes qui sont en jeu font l'objet d'analyses, et des enseignements sont tirés des diverses expériences menées dans ces pays. Une attention particulière est accordée aux jeunes, aux chômeurs de longue durée, aux familles monoparentales, aux immigrants et aux demandeurs d'asile. Les conclusions par pays et par thème font une large place aux moyens de supprimer les obstacles à l'activité professionnelle et, en particulier, les effets dissuasifs sur la recherche d'emploi. Ce sont autant d'armes indispensables dans le combat contre l'exclusion.

Kirjastojen kuvailuja ei löytynyt.

Kirjan kuvailu
Yhteenveto haiku-muodossa

Current Discussions

-

Suosituimmat kansikuvat

-

Pikalinkit

Lajityypit

Ei lajityyppiä

Arvio (tähdet)

Keskiarvo: Ei arvioita.

Oletko sinä tämä henkilö?

Tule LibraryThing-kirjailijaksi.

 

Lisätietoja | Ota yhteyttä | LibraryThing.com | Yksityisyyden suoja / Käyttöehdot | Apua/FAQ | Blogi | Kauppa | APIs | TinyCat | Perintökirjastot | Varhaiset kirja-arvostelijat | Yleistieto | 204,713,674 kirjaa! | Yläpalkki: Aina näkyvissä