KotiRyhmätKeskusteluLisääAjan henki
Etsi sivustolta
Tämä sivusto käyttää evästeitä palvelujen toimittamiseen, toiminnan parantamiseen, analytiikkaan ja (jos et ole kirjautunut sisään) mainostamiseen. Käyttämällä LibraryThingiä ilmaiset, että olet lukenut ja ymmärtänyt käyttöehdot ja yksityisyydensuojakäytännöt. Sivujen ja palveluiden käytön tulee olla näiden ehtojen ja käytäntöjen mukaista.

Tulokset Google Booksista

Pikkukuvaa napsauttamalla pääset Google Booksiin.

Ladataan...

La comedie humaine: Etudes philosophiques sur Catherine de Medicis (French Edition)

Tekijä: Honore de Balzac

JäseniäKirja-arvostelujaSuosituimmuussijaKeskimääräinen arvioKeskustelut
1-7,729,530--
La Comédie humaine est un ensemble d'ouvrages d'Honoré de Balzac de cent trente-trois oeuvres comprenant quatre-vingt-quinze romans, nouvelles, essais réalistes, fantastiques, ou philosophiques, mais aussi des contes, des essais, et vingt-cinq oeuvres ébauchées, regroupées sous le titre Ébauches rattachées à la Comédie humaine, ainsi que huit romans de jeunesse écrits entre 1822 et 1825 sous divers pseudonymes, reniés par leur auteur, mais réédités dans les volumes I et II des OEuvres diverses où l'on trouve les germes et les thèmes des oeuvres de la Comédie humaine, Falthurne étant considéré comme la base de Séraphîta.Les textes sont classés par milieux sociaux, par lieux géographiques, ou par catégories psychologiques (Scènes de la vie privée, Scènes de la vie de province) réunis dans des ensembles génériques (Études de moeurs, Études philosophiques, Études analytiques). L'écriture de l'ensemble s'échelonne de 1829, avec Les Chouans, à 1850, avec les ouvrages inachevés à sa mort et complétés par Charles Rabounbsp;: Le Député d'Arcis (1854), Les Petits Bourgeois de Paris, (1856), Le Comte de Sallenauve, (1856), et aussi Les Paysans publié en 1854 par sa veuve, Évelyne Hanska.«nbsp;Cette idée vint d'une comparaison entre l'Humanité et l'Animalité.nbsp;» L'ambition de l'auteur était de décrire de façon quasi exhaustive la société qui l'entourait, construisant ainsi un édifice qui pourrait «nbsp;faire concurrence à l'état civilnbsp;». Il voulait enfermer toute son époque dans sa Comédie humaine. Toutefois, en 1837, le titre qu'il envisage pour son oeuvre est Études sociales, qui deviendra La Comédie humaine en 1842, en référence à la Divine Comédie de Dante.… (lisätietoja)
Viimeisimmät tallentajatMBadura
-
Ladataan...

Kirjaudu LibraryThingiin nähdäksesi, pidätkö tästä kirjasta vai et.

Ei tämänhetkisiä Keskustelu-viestiketjuja tästä kirjasta.

Ei arvosteluja
ei arvosteluja | lisää arvostelu
Sinun täytyy kirjautua sisään voidaksesi muokata Yhteistä tietoa
Katso lisäohjeita Common Knowledge -sivuilta (englanniksi).
Teoksen kanoninen nimi
Alkuteoksen nimi
Teoksen muut nimet
Alkuperäinen julkaisuvuosi
Henkilöt/hahmot
Tärkeät paikat
Tärkeät tapahtumat
Kirjaan liittyvät elokuvat
Epigrafi (motto tai mietelause kirjan alussa)
Omistuskirjoitus
Ensimmäiset sanat
Sitaatit
Viimeiset sanat
Erotteluhuomautus
Julkaisutoimittajat
Kirjan kehujat
Alkuteoksen kieli
Kanoninen DDC/MDS
Kanoninen LCC

Viittaukset tähän teokseen muissa lähteissä.

Englanninkielinen Wikipedia

-

La Comédie humaine est un ensemble d'ouvrages d'Honoré de Balzac de cent trente-trois oeuvres comprenant quatre-vingt-quinze romans, nouvelles, essais réalistes, fantastiques, ou philosophiques, mais aussi des contes, des essais, et vingt-cinq oeuvres ébauchées, regroupées sous le titre Ébauches rattachées à la Comédie humaine, ainsi que huit romans de jeunesse écrits entre 1822 et 1825 sous divers pseudonymes, reniés par leur auteur, mais réédités dans les volumes I et II des OEuvres diverses où l'on trouve les germes et les thèmes des oeuvres de la Comédie humaine, Falthurne étant considéré comme la base de Séraphîta.Les textes sont classés par milieux sociaux, par lieux géographiques, ou par catégories psychologiques (Scènes de la vie privée, Scènes de la vie de province) réunis dans des ensembles génériques (Études de moeurs, Études philosophiques, Études analytiques). L'écriture de l'ensemble s'échelonne de 1829, avec Les Chouans, à 1850, avec les ouvrages inachevés à sa mort et complétés par Charles Rabounbsp;: Le Député d'Arcis (1854), Les Petits Bourgeois de Paris, (1856), Le Comte de Sallenauve, (1856), et aussi Les Paysans publié en 1854 par sa veuve, Évelyne Hanska.«nbsp;Cette idée vint d'une comparaison entre l'Humanité et l'Animalité.nbsp;» L'ambition de l'auteur était de décrire de façon quasi exhaustive la société qui l'entourait, construisant ainsi un édifice qui pourrait «nbsp;faire concurrence à l'état civilnbsp;». Il voulait enfermer toute son époque dans sa Comédie humaine. Toutefois, en 1837, le titre qu'il envisage pour son oeuvre est Études sociales, qui deviendra La Comédie humaine en 1842, en référence à la Divine Comédie de Dante.

Kirjastojen kuvailuja ei löytynyt.

Kirjan kuvailu
Yhteenveto haiku-muodossa

Current Discussions

-

Suosituimmat kansikuvat

Pikalinkit

Arvio (tähdet)

Keskiarvo: Ei arvioita.

Oletko sinä tämä henkilö?

Tule LibraryThing-kirjailijaksi.

 

Lisätietoja | Ota yhteyttä | LibraryThing.com | Yksityisyyden suoja / Käyttöehdot | Apua/FAQ | Blogi | Kauppa | APIs | TinyCat | Perintökirjastot | Varhaiset kirja-arvostelijat | Yleistieto | 204,465,862 kirjaa! | Yläpalkki: Aina näkyvissä